Avundsjukan hälsar på

"Ja jag har tagit min första körlektion idag" Aj. Jag som redan fyllt 18, inte ens rört vid ratten och. Det känns patetiskt. Jag. Varför har inte jag gjort något åt det här med att köra bil? För att det är jag som ska betala och för att mina föräldrar inte har tid med att köra med mig. Eller lust. Ibland inbillar man sig att de inte vill att man ska ta sig vidare i livet. Att man kanske kan ta det när man är tjugo istället. Ha. ha. Då är jag ju redan borta. Eller? Jag blir bara arg. Bara lite arg. För att jag inte gnäller och ber om saker. För att jag faktiskt inte bryr mig om dessa övergångsriter, att de ska ske i just vissa stunder. Folk får panik. Oj men snart är jag ju arton, körkortet, attans. Eller? Okej. Jag är bara avundsjuk. Jag erkänner.

Sen hittar man en blogg med en fjortonåring som har modesinne som en hipp 19-åring, som kan teckna, som kan designa ting som ser bra ut.. oj. Jag blir avundsjuk igen.

Och jag känner mig liten. Liten och obetydlig.

Det är ju egentligen saker jag kan göra. Bara jag vill och gör det. Men, jag tar inte tag i det. Ibland. Förstås.
Well well back to normal then I guess.

Bilden: Tog jag för några år sedan efter en tur på mataffären Willys. Titta dalmatinerna som ser ut att äga bilen. Rätt skumt om man skulle se dem i trafiken. Underhållande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du kallas för:
Kanske kommer tillbaka

E-postadress: (bara för mina ögon)

Din blogg/Hemsida:

Det du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0