Ibland, ganska ofta

Ibland eller ganska ofta ligger du kvar och sover. Persiennerna är nerdragna, hamstern leker i spånet och jag har gjort mina morgonrutiner. Idag låg frukosten kvar i magen som en klump. Åt jag för mycket? För lite? Skitsamma. Slog på datorn. Kollade Facebook, Bloglovin och Bilddagboken. Nu skolarbeten. Nu. Men det tog stopp.
Jag tittade istället på dig. Tog din hand. Du höll kvar. Du var på sätt och vis vaken alltså. Sen drog du undan handen. Gnällde lite. Jag pussade dig. Du blundade. Fortfarande. Gnällde lite till. Jag bara log. Du är som vackrast efter en natts sömn. Du är som vackrast när du ligger kvar där i sängen och är lite halvtrött.
Skolarbeten. Va. Nej. Jag lade mig brevid dig istället och det var fint.

Bilden: togs den 5 november. Älsklingen sov sött.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du kallas för:
Kanske kommer tillbaka

E-postadress: (bara för mina ögon)

Din blogg/Hemsida:

Det du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0