Päivä02 - Min första kärlek

Min första kärlek. What. Jag har runt fyra fem stycken som jag tänkte slå ihop nu.. Vänta nu.. Räknar.. Fyra. Vi säger fyra. Å herregud.. jag kommer på fler. Fem säger vi då.

Den första bodde granne med mig. Jag skrev hans namn på bilrutan. Mer minns jag inte.
Den andra var sju år och jag var nio. Vi lekte och gick på samma skola. Han fick alltid en massa svettpärlor i pannan. För sprang mycket, det gjorde han.
Den tredje var jag och min bästa kompis kär i samtidigt. Dom blev tillsammans ett tag om jag inte minns fel. Jag hade busringt honom och skickat något fånigt brev.
Den fjärde skrev jag ett otroligt löjligt brev till på Lunarstorm. Han frågade varför. Jag sa att jag hade skickat till fel person.
Den femte var killen jag gillade alldeles för länge och alldeles för mycket. Visst hade 1-4s namn funnits i mina böcker men inte i närheten av så mycket som hans namn. Det var överallt. Och här kom klassikern, mitt förnamn och hans efternamn. För kanske skulle vi gifta oss nån gång och då måste man ju se hur det låter. Han var inte bara min drömprins utan även mina två bästa kompisars. Det var hemskt.
Jag var fullständigt galet kär i honom i kanske två år. Han gillade mig ett tag. Tills jag var för jobbig och klängig. En gång promenerade jag med honom hem. Det var väl kanske då det brast mest. Men jag var ju dum nog att vara glad över detta.
Jag var så mogen för min ålder, även honom busringde jag. Och hur gammal var jag, well, tolv, kanske 13. Hans mamma ringde upp en gång och frågade vad jag och mina kompisar höll på med. Kan vara det absolut pinsammaste jag någonsin varit med om.
Tycker fortfarande att det är otroligt jobbigt att se honom på stan. Tur nog så går vi inte på samma skola. Haha, jag är hopplös.

Jaha nu har jag berättat lite, var det så det var? Javisst, men det slutade inte där. Vet inte hur jag ska definiera första kärlek. Första åjaggillarhonomsådär, första förhållandet, eller vaddå?
Well, jag tog de fem första jag var kär i eller vad man ska kalla det för. Kan ju inte räkna upp alla jag haft ögonen för.

Otroligt svårtolkat det där, kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du kallas för:
Kanske kommer tillbaka

E-postadress: (bara för mina ögon)

Din blogg/Hemsida:

Det du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0